lördag 31 maj 2014

Etik och moral

Alla religioner säger åt människan vad som är rätt och vad som är fel, jag tror även att det är moraliska och etiska brott som har skapat religionen för att användas som "lagar". Om du gör fel så hamnar du i helvetet, men om du gör rätt så kommer du till paradiset och Gud ser allt du gör så uppför dig rätt. Samma sak kan vi se i våra moderna lagar, gör du fel hamnar du i fängelset, men om du gör rätt så kommer du leva lyckligt och Polisen ser allt du gör så uppför dig rätt. Religion skapades helt enkelt för att säga vad som är rätt och fel på en tid där folk behövde det.

Vad är etik?

Etik kan delas upp i fyra kategorier:
- Regeletik: "Handlingen är god om den följer en etisk regel". Fokuset ligger på själva handlingen. T.e.x. att stjäla är fel.
- Måletik: "En handling är god om konsekvenserna blir goda". Fokuset ligger på resultatet. T.e.x. att döda för att försvara sin familj.
- Viljeetik: "Min handling är god om min avsikt är god - jag menar väl". Fokus ligger på åsikten. T.e.x. att vilja hjälpa andra, även om man inte lyckas.
- Dygdetik: "Alltid hitta gyllene medel-vägen". Fokuset är på balansen, ingen överdrift på lågt eller högt. T.e.x. man ska inte vara för snål eller för slösaktig, man ska vara i mitten.

Men moralitet är inte bara en mänsklig egenskap, även djur gör moraliska handlingar:

Youtube - Video   - Väldigt intressant!

Sam Tabibzadeh

1 kommentar:

  1. Jag heter lilian N. Detta är en mycket glad dag i mitt liv på grund av den hjälp som Dr.saguru har givit mig genom att hjälpa mig att få min ex make tillbaka med sin magiska och kärleksspell. jag var gift i 6 år och det var så hemskt eftersom min man verkligen fuskade på mig och letade efter skilsmässa men när jag kom över Dr.semu-e-post på internet om hur han har hjälpt så många människor att få sina ex tillbaka och hjälpa till att fixa relation.och få människor att vara lyckliga i sitt förhållande. Jag förklarade min situation för honom och sökte sedan hans hjälp men till min största överraskning berättade han för mig att han hjälper mig med mitt fall och här firar jag nu för att min man har förändrats helt för gott. Han vill alltid vara hos mig och kan inte göra någonting utan min dag. Jag njuter verkligen av mitt äktenskap, vilken stor fest. Jag kommer att fortsätta att vittna på internet eftersom Dr.saguru verkligen är en riktig stavning. BEHÖVER DU HJÄLP KONTAKT LÄKARE SAGURU NU VIA E-POST: drsagurusolutions@gmail.com eller whatsapp +2349037545183 Han är det enda svaret på ditt problem och får dig att känna dig glad i din relation.och hans också perfekt i
    1 LOVE SPELL
    2 VIN EX BACK
    3 FRUKTER AV WOMBEN
    4 PROMOTION SPELL
    5 SKYDDSPEL
    6 BUSINESS SPELL
    7 bra jobbspel
    8 LOTTERY SPELL och COURT CASE SPELL.

    SvaraRadera